چرا تلویزیون QD-OLED بخریم؟
چرا تلویزیون QD-OLED بخریم؟

 تلویزیون QD-OLED یکی از تلویزیون‌های بسیار جدید و با تکنولوژی به روز شرکت سامسونگ است. اگر شما هم قصد خرید تلویزیون دارید یا اینکه می خواهید در مورد تلویزیون های جدید مثل تلویزیونQD-OLED بیشتر بدانید بهتر است که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید

تلویزیون QD-OLED چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم خوب یا بد بودن این تلویزیون را به شما بگوییم باید در ابتدا بدانیم که تلویزیونQD-OLED چه تلویزیونی است و از چه تکنولوژی استفاده می کند

اگر سابقا در مورد تکنولوژی تلویزیون‌های جستجو کرده باشید، می دانید که تلویزیون های ال ای دی و کیو ال ای دی از به روز ترین تلویزیون های این حوزه هستند؛ اما از آنها یک سری معایب و نقص هایی دارند. شرکت سامسونگ تلاش کرده با برطرف کردن عیب های این تلویزیون ها و ترکیب کردن این دو تکنولوژی یک تلویزیون جدید با تکنولوژی بسیار پیشرفته به اسمQD-OLED را به مخاطبان خود معرفی کند.

این تلویزیون در نمایشگاه dls ۲۰۲۲ رونمایی شاد و توانست مخاطبان زیادی را در همان لحظه اول جذب کند از آنجایی که این تکنولوژی بسیار جدید و به روز است دائماً در حال ارتقا و پیشرفت است فعلا شرکت سامسونگ تنها شرکتی است که توانست این پنل های تلویزیونی را تولید کند ترجمه فارسی اسم این تلویزیون دیودهای نورافشان ارگانی که مبتنی بر نقاط کوانتومی است در این تلویزیون ها ذرات کوانتومی بر روی پنل تلویزیون به مخاطب نشان داده می‌شود.

در واقع تکنولوژی این تلویزیون ها تلاش کرده تا با استفاده از ویژگی تلویزیون های oled تصاویری با کنتراست زیاد را به مخاطب ارائه کند از طرفی این تلویزیون ها از ویژگی دقت و روشنایی بسیار زیاد تلویزیونهای کیو ال ای دی نیز بهره می‌برند که در نهایت یک تصویر با کیفیت و شفافیت بسیار بالا را برای مخاطبان خود به ارمغان می آورد.

خرید تلویزیون ال سی دی

روشنایی بیش‌تر تلویزیون QD-OLED نسبت به مدل‌ معمولی

روشنایی بیش‌تر تلویزیون QD-OLED نسبت به مدل‌ معمولی

کمی قبل تر تلویزیون های کیو ال ای دی نسبت به دیگر تلویزیون ها دارای روشنایی و براق بودن تصاویر نسبت به دیگر تلویزیون‌ها بودند. اما امروزه این تلویزیون‌های QD-OLED هستند که دارای روشنایی بسیار بیشتر نسبت به سایر مدل‌های تلویزیون هستند. به صورت کلی این تلویزیون‌ها به دلیل استفاده از لایه ذرات کوانتومی هدر رفت نور کمی دارند. در واقع در این تلویزیون‌ها پیکسل‌های صفحه خود نور هستند.

حجم رنگ مطلوب تر در تلویزیون QD-OLED

حجم رنگ مطلوب تر در تلویزیون QD-OLED

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب به این نوع تلویزیون ها عمیق بودن رنگ های موجود در نمایشگر تلویزیون است.

عمیق بودن رنگ ها باعث می شود که تصاویر واقعی تر و جذاب تر برای مخاطب به نظر بیاید همچنین دامنه رنگی که در این تلویزیون ها وجود دارد بسیار زیاد است. از طرف دیگر چون این تلویزیون ها دارای لایه کوانتومی هستند پست رنگ های تصویر به دلیل حضور نور زیاد روشن تر و واضح تر نشان داده می‌شوند.

خرید تلویزیون ال ای دی

سیاهی بیشتر صفحه

اما یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب به این نوع تلویزیون ها نسبت به تلویزیون های معمولی این است که رنگ مشکی و سیاه در این تلویزیون ها بسیار عمیق تر از دیگر تلویزیون ها نشان داده می شوند.

یکی از دلایل کیفیت بالاتر تصویر در این تلویزیون ها همین موضوع عمق زیاد رنگ مشکی است.

قیمت‌گذاری رقابتی

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید تلویزیون موضوع قیمت آن است. واضح است که تلویزیون‌های QD-OLED نسبت به دیگر تلویزیون‌ها به دلیل بروزتر و جدیدتر بودن قیمت بالاتری دارند اما به این موضوع توجه کنید که شرکت سامسونگ قول داده که بتواند قیمت این تلویزیون را تا حد قابل قبولی پایین بیاورد.

خرید تلویزیون سامسونگ

ارزش خرید تلویزیون QD-OLED

به این موضوع مهم توجه کنید که این تلویزیون قابلیت هر دو تلویزیون QLED و تلویزیون OLED را دارد. به همین دلیل حتی همین حالا هم قیمت کاملا منصفانه‌ای دارد.

خرید تلویزیون اولد

ارائه بهترین مزایای مدل‌های اولد و QLED در تلویزیون QD-OLED

ارائه بهترین مزایای مدل‌های اولد و QLED در تلویزیون QD-OLED

همانطور که بالاتر نیز در مورد آن صحبت کردیم تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های QLED با وجود داشتن مزایای زیاد، ایراد و نواقصی هم دارند که از جمله آن می‌توان به مشکی کمرنگ و بی‌کیفیت بودن تصاویر تیره در تلویزیون‌های QLED اشاره کرد. اما در مورد تلویزیون‌های OLED نیز باید گفت که این تلویزیون‌ها نیز نسبت به تلویزیون‌های QD-OLED عمق کمتری از رنگ را دارند همچنین کنتراست و دامنه رنگ این تلویزیون‌ها نیز بیشتر از تلویزیون‌های OLED است.

خرید تلویزیون qled