ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم؟ کدام برای ما بهتر است؟

ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم؟” یکی از سوالات رایج میان افرادی است که تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی دارند، اما نمیدانند ظرفیت مناسب کدام است؟ بهترین ماشین ظرفشویی ماشینی است که با اندازه گیری های دقیق، ظرفیت مناسب آن انتخاب شده و دارای ویژگی هایی است که بیشتر افراد خانواده از آن قدردانی می کنند. در غیر این صورت ممکن است سالیان طولانی ماشین ظرفشویی در آشپزخانه بدون استفاده باقی بماند و هیچ استفاده ای از آن نشود.

هر فروشگاه لوازم خانگی بروید با مدل های متعدد با تعداد نفرهای مختلف ماشین ظرفشویی رو به رو می‌شوید. مدل های جدید و مدرن دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند و به صورت یک ابزار همه کاره متناسب با نیازهای هر خانه طراحی شده اند بنابراین این به شما بستگی دارد که بدانید چه چیزی برای خانه و خانواده شما مناسب است. هنگامی که ماشین مناسب را بیابید، هم برای آشپزخانه ایده آل است و همه نیازهای خانواده را برطرف می کند.

ماشین های ظرفشویی چند نفره داریم؟

یکی از فاکتورهای بسیار مهم هنگام خرید ماشین ظرفشویی، در نظر گرفتن اندازه و تعداد نفرات آن است. به همین خاطر، هنگام ورود به بازار با سوالاتی مانند ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم؟ یا ماشین ظرفشویی چند نفره خوبه؟ مواجه می شوید. اگر خانواده بزرگی دارید احتمالاً بیشتر وقت خود را صرف پختن و تمیز کردن ظرف ها می کنید که این کار اغلب خسته کننده به نظر می رسد. در حالی که با خرید یک ماشین ظرفشویی بزرگ و و دوام می توانید به طور قابل توجهی از حجم کاری خود هنگام پخت و پز راحت شوید. اما اگر تنها زندگی می کنید احتمالا روزی یک بار ظروف خود را تمیز می کنید و این نکته به این معناست که مدل های کوچک برای شما گزینه های بهتری خواهد بود.

معمولاً ماشین های ظرفشویی بزرگ دارای ظرفیت بالا در اندازه های 14، 16 و 18 نفره طراحی و تولید می شوند، در حالی که مدل های کوچک و به اصطلاح رومیزی برای خانواده های کم جمعیت حدود ۶ الی ۸ نفره مناسب است. هنگام خرید با ظرفیت های متفاوت حتما به مدل انتخابی توجه داشته باشید تا نیازهای شما حین شستشو برطرف شود.


⇐ اول این را بخوانید سپس ظرفشویی بخرید: ویژگی های ضروری که هر ماشین ظرفشویی باید داشته باشد


کدام ماشین ظرفشویی برای من مناسب است؟

کدام ماشین ظرفشویی برای من مناسب است؟

خیلی ها هنگام خرید ماشین ظرفشویی بودجه شان را در نظر می‌گیرند، اما قیمت در مورد خرید این ابزار اهمیت چندانی ندارد، زیرا با جابجایی گزینه ها و قابل تعویض بودن برخی ویژگی ها می توان مدل مناسب را با قیمت موردنظر تهیه کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار توجه به قیمت ها روی ویژگی های مهم شما و خانواده تمرکز داشته باشید و در نظر گرفتن آنها کمک می‌کند از خریدتان لذت بیشتری ببرید.

اگر هدفتان از خرید این وسیله آشپزخانه، کاهش هزینه انرژی و تلاش شما است، روی اندازه و ظرفیت تمرکز داشته باشید. اندازه ماشین ظرفشویی باید با نیازهای روزانه و فضای آشپزخانه همخوانی داشته باشد. در صورتی که فضای آشپزخانه شما کوچک است باید به دنبال واحد بزرگتر نباشید، زیرا هیچ تفاوتی در عملکرد آنها ایجاد نمی کند. اما معمولا خانواده های دارای تعداد افراد بالا به سراغ ماشین ظرفشویی های بزرگتر و دارای ظرفیت ۱۲ الی ۱۶ نفره می رود.

ماشین ظرفشویی ۱۳ نفره

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ظرفیت های موجود در بازار ماشین ظرفشویی ۱۳ نفره است که حدوداً ۱۵۰ الی ۱۶۰ تکه ظرف داخل آن قرار می گیرد. معمولاً این ظرفیت برای خانواده های دارای تعداد افراد بالا مناسب است و خانواده هایی که ترجیح می‌دهند ظرف های خود را از صبح تا ظهر داخل ماشین بگذارند و تنها در طول روز یک بار از آن استفاده کنند.

امروزه ماشین ظرفشویی های ۱۳ نفره با قابلیت های مختلف و امکان تنظیم ارتفاع طبقه ها حتی گنجایش ظرف بیشتر ارائه می‌شود که هنگام شروع باید عملکرد آن را تنظیم کنید. همچنین در صورت استفاده از نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی دقت داشته باشید از شوینده کمتری استفاده کنید و ظرف ها با مصرف آب کمتر شسته می شوند.

یکی از پیشنهادهای رایج برای خرید محصول دارای ویژگی کم مصرف، ماشین ظرفشویی ال جی است که با ظرفیت های عالی و برنامه های مختلف شستشو ارائه می شود. با مشاهده مدل های مختلف آن بی تردید از زیبایی و طراحی چشمگیر لذت می برید.

ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره

ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره

این دسته از ماشین ظرفشویی ها نیز برای خانواده های پرجمعیت و پرمشغله انتخاب می‌شود که قابلیت شستشو حدود ۱۶۰ تکه ظرف را داخل سبد های خود دارند. برخی از مدل های ۱۴ نفره با ویژگی به علاوه 1 دارای ظرفیت بالاتری هستند و توانایی گنجاندن ظرف های بیشتر داخل خود را دارند. معمولاً ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره با قابلیت های منحصر به فرد مانند امکان شستشوی ظرف های خیلی چرب و ظرف های کمتر از ظرفیت ماشین را دارند.

همچنین قابلیت تشخیص خودکار میزان کثیفی ظرف ها مشخص می شود و ماشین در شرایط عادی از آب و شوینده کمتری استفاده می کند. خوب است بدانید مدل های 14 مانند مدل های قبلی دارای دو طبقه برای چیدمان ظروف است که به عنوان ماشین ظرفشویی دو طبقه نیز شهرت دارد.

یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین مدل های موجود در بازار ظرفشویی سامسونگ است که با کیفیت عالی و عملکرد بی نظیر طراحی می شود. این برند همیشه برنامه های جذابی برای مدل های مختلف خود در نظر می گیرد و براساس جدیدترین فناوری های روز دنیا مدل های پرطرفدار خود را روانه بازار می کند.

ماشین ظرفشویی ۱۵ نفره

ماشین ظرفشویی ۱۵ نفره

این دسته از ماشین ظرفشویی ها همانطور که از نامشان مشخص است به عنوان یکی از پر حجم ترین و بزرگ ترین مدل های موجود در بازار شناخته می شود و برای کسانی مناسب است که دارای رفت و آمد های زیاد و اهل برگزاری مهمانی های بزرگ خانوادگی باشد. معمولاً ماشین ظرفشویی ۱۵ نفره نسبت به مدل های قبلی اندازه بزرگتری دارد و فضای زیادی را اشغال می کند و بیش از ۱۶۰ پارچه ظرف داخل آن گنجانده می شود. همچنین مصرف آب مواد شوینده و انرژی آنها بالاست و برای استفاده باید حجم زیادی از ظرف داخل آن قرار گیرد.

یکی از برندهای خوش قیمت، بکو است که مدل های مختلفی را با قیمت ارزان وارد بازار می کند. ماشین ظرفشویی بکو دارای برنامه های منحصر به فرد، با قابلیت های مختلف شستشو طرفداران زیادی را جلب خود کرده است.

ماشین ظرفشویی ۱۶ نفره

ماشین ظرفشویی ۱۶ نفره

این دسته از ماشین ظرفشویی های موجود در بازار با ظرفیت فوق‌العاده بالا طراحی می شود که بیش از ۱۷۰ ظرف داخل آنها قرار می گیرد و با کیفیت بی نظیری تولید می شود. معمولاً برنامه های شستشوی ماشین های بزرگتر، بیشتر است و به بهترین شکل ممکن حجم بزرگی از ظروف را تمیز و خشک می کند. همچنین کنترل و تنظیم برنامه های مختلف برای آن امکان پذیر است و درب مانند مدل های قبلی از پایین باز می شود.

برای استفاده از ماشین‌های ظرفشویی 16 نفره سعی کنید ظروف کثیف تر یا بزرگتر را در طبقات پایین قرار دهید و کارد و چنگال را در جایگاه خود بچینید. همچنین ظروف خاص با متریال منحصر به فرد را در جایگاه خود قرار دهید.

جالب است بدانید مدل های 16 نفره به عنوان ماشین ظرفشویی سه طبقه نیز شناخته می شوند که قابلیت قرار دادن ظروف کوچک در طبقه سوم وجود دارد و فضای بیشتری را در اختیار مخاطبین قرار می دهد تا ظرف بیشتری داخل سبدها تنظیم شود.

کلام آخر

حال که می دانید “ماشین ظرفشویی چند نفره خوبه؟نیازی نیست دغدغه ای داشته باشید. با بررسی ویژگی ها و کیفیت مدل های مختلف می توانید گزینه ایده آل خود را انتخاب کنید و تا پایان عمر از شستن بدون دردسر ظرف ها خلاص شوید.