ظرفشویی ال جی یا بوش
ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش؛ مقایسه جامع و کاربردی

تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی دارید؟ اما بین ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید؟ حتما به مقایسه دقیقی بین این دو برند بپردازید. ال جی و بوش هر دو از برند های قابل اطمینان و پرکاربرد هستند که به دلیل کیفیت و نوآوری محصولاتشان مورد انتخاب خیلی ها قرار می گیرند. ماشین ظرفشویی ال جی و بوش در دسته مدل های گران قیمت هستند که برای خرید هر کدام باید هزینه قابل توجهی پرداخت کنید، پس چه بهتر با آگاهی کامل خرید و گزینه متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید.

اگر توجهی به تفاوت ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش داشته باشید، متوجه می شوید هر کدام از برند ها از نظر عملکرد، ویژگی ها، قیمت و … با یکدیگر متفاوت هستند، زیرا بر اساس تکنولوژی و تیم تخصصی متفاوتی طراحی می شوند. اما این که کیفیت محصولاتشان حرف اول را در بازار می زند، شکی نیست! پس تبریک می گوییم انتخابی عالی را تجربه و از بین بهترین ها نیازتان را رفع می کنید.

معرفی ماشین ظرفشویی ال جی

ظرفشویی ال جی

LG یکی از برند های غول پیکر کره است که در سال ۱۹۵۸ تاسیس شد. این برند برای مدت طولانی کیفیت خود را ثابت کرده و در بخش تولید لوازم برقی های مختلفی فعالیت می کند که در دفتر مرکزی آن واقع در سئول است، اما به عنوان برندی چند ملیتی شناخته می شود.

از جمله محصولات پرطرفدار برند ال جی می توان به تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و تلفن همراه اشاره کرد که اکثر مخاطبان از این برند به راحتی می‌تواند مدل مناسب بر اساس نیازشان را خریداری کنند. به همین خاطر، خریدارانی که تصمیم به تهیه ماشین ظرفشویی دارای ظرفیت خاص مانند ماشین ظرفشویی 15 نفره را دارند، برند ال جی را اولویت قرار می دهند.

برند ال جی تنوع فوق‌العاده در طراحی دارد و با ارائه برنامه های شستشو متعدد امکان انتخاب را در اختیار آن مخاطبین قرار می دهد. یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوبیت ماشین ظرفشویی های ال جی شده، سابقه بیش از ۷۰ ساله این برند است. زیرا بیشتر خریداران به دنبال برندهای مشهور هستند که سالیان زیادی فعالیت دارند.

معرفی ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش یکی دیگر از محصولات محبوب در بازار است که همانند ماشین ظرفشویی سامسونگ و ال جی طرفداران زیادی دارد. محصولات این برند بر اساس فناوری پیشرفته ساخته می‌شود؛ طوری که امکان شستشوی آسان و سریع را با قدرت فوق العاده ارائه می دهد.

علاوه براین تنوع فوق العاده ای میان محصولات برند بوش به چشم می خورد. پس هر ماشین ظرفشویی که شما نیاز داشته باشید می توانید از این برند خریداری کنید. از ماشین ظرفشویی ۱2 نفره گرفته تا ماشین ظرفشویی ۱4 نفره به راحتی از این برند قابل خریداری است.

 یکی از ویژگی های محبوب ماشین ظرفشویی های برند بوش برچسب ++A مصرف انرژی است که توجه بسیاری از مخاطبین را به خودش جلب می کند. همچنین قدرت موتورهای ماشین ظرفشویی های بوش بسیار بالاست و شما می توانید از انواع ظروف را با بالاترین سطح بهداشتی داخل ماشین ظرفشویی های بوش قرار دهید.

مقایسه کامل و کاربردی ظرفشویی ال جی با بوش

بی تردید انتخاب میان ماشین ظرفشویی ال جی و بوش سخت به نظر می رسد، اما هر دو برند به عنوان بهترین شناخته می شوند. زیرا به دلیل تولید محصولات شان بر اساس نوآوری های خاص و حجم بالای از فروش کاملا قابل اطمینان هستند.

برند بوش، شرکت بزرگ آلمانی است که ماشین ظرفشویی های آن از نظر ظاهری بسیار خاص هستند و با کیفیت عالی در اختیار مخاطب قرار می گیرند. برند ال جی نیز امکان خرید محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب ایجاد می کند که جالب است بدانید ماشین ظرفشویی 16 نفره آن فروش بالایی دارد.

1- قد، وزن و ضخامت

ماشین ظرفشویی های ال جی و بوش تقریباً در وزن و ضخامت یکسان قرار دارند و قد آنها بر اساس استاندارد طراحی می‌شود. ارتفاع مدل ظرفشویی های ال جی حدود ۸۵۰ میلیمتر و ارتفاع ماشین ظرفشویی های بوش ۸۶۵ میلیمتر است.

وقتی صحبت از وزن می شود هرچه دستگاه سبک تر باشد امکان جابجایی آن آسانتر است.  وزن ماشین لباسشویی های بوش نیز حدود ۵۴ کیلوگرم تخمین زده شده است، در حالی که ماشین ظرفشویی های ال جی حدود ۴۹ کیلوگرم وزن دارند. پس اگر به دنبال محصولی سبک هستید برند بوش انتخاب مناسبی نخواهد بود.

ضخامت ماشین ظرفشویی های ال جی حدود ۵۷۳ میلیمتر که مدل های بوش در ضخامت ۵۷۰ میلیمتر طراحی می شود. هر دو برند از نظر ضخامت تفاوت چندانی ندارند.

2- ظرفیت

مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش از لحاظ ظرفیت

یکی از سوال رایج مخاطبین این است که ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم؟ ماشین های ظرفشویی براساس تعداد نفرات آن ها قابلیت شستشوی حجم مشخصی را دارند. برای مثال ماشین ظرفشویی 13 نفره، مخصوص شستشوی ظروف 13 نفر طراحی شده است هر چه تعداد بالاتر رود اندازه و حجم محصول نیز بیشتر می شود.

مدل های بوش ظرفیت های پایین تری دارند، اما شما می توانید ظرفیت های بالاتر را از برند ال جی خریداری کنید.

3- عملیات تمیز کردن برند ال جی

مدل های ال جی با بهره مندی از فناوری بخار به راحتی ظروف کثیف و دارای لکه های روغن را تمیز می کند. همچنین به جای دو بازو اسپری از چهار اسپری برخوردار هستند که آب در زوایای مختلف برای شستشوی ظروف قابل استفاده است. برنامه‌های شستشوی ال جی نیز این امکان را می دهد برای ظروف های مختلف از برنامه های مخصوص استفاده کنید.

برند بوش نیز برای تمیز کردن لکه‌های سرسخت دمای آب را تا ۷۰ درجه سانتیگراد افزایش می دهد و از این طریق چربی های مانده و ظروف های روغنی کاملا تمیز می شود. همچنین با بهره مندی برنامه محافظت از شیشه ظروف شیشه ای را بدون هیچ گونه خط و خشی تمیز می کند. از دیگر ویژگی های برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی های بوش می توان به بهره مندی از دو بازوی اسپری اشاره کرد که بسیار منحصر به فرد طراحی شده است.

پس هر دو برند با عملکرد مشابهی در زمینه تمیز کردن و شستشو شروع به کار می کنند.

4- عملکرد خشک کردن

تمام مدل ظرف شویی های ال جی و بوش از فضای داخلی استیل ضد زنگ طراحی می شود که این ویژگی دوام و استحکام محصول را به اثبات می رساند. علاوه براین فضای استیل موجب افزایش بخار و حذف رطوبت می شود و عملیات خشک کردن بدون ایجاد لکه را به حقیقت می رساند.

هر دو برند دارای گزینه خشک کردن اضافی برای خشک کردن سریع تر ظروف هستند که در مواقع ضروری این ویژگی بسیار کمک کننده است.

5- کیفیت موتور

برند ال جی همیشه از فناوری اینورتر مستقیم درایو برای طراحی محصولات خود استفاده م یکند که این ویژگی روی تنظیم سرعت موتور دستگاه تاثیرگذار است و در کاهش مصرف انرژی کمک شایانی می کند.

علاوه براین شستشو را در بی صدا ترین حالت ممکن ارائه می دهد. از طرفی، بوش از یک موتور محرک استفاده می‌کند که عملکرد آن کاملا بیصدا و کارآمد است، در حالی که قدرت تمیز کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد.

6- طراحی

خیلی ها هنگام خرید وسایل خانگی به دنبال طراحی زیبا و جذاب هستند که در کنار رفع نیازها ظاهری خاص به محیط بخشد. ماشین ظرفشویی های ال جی با طراحی بی نظیر در دو رنگ سفید و  استیل عرضه می شود که مدل های استیل طرفداران بیشتری دارد، زیرا نسبت به دیگر رنگ‌ها خاص تر به نظر می رسد. البته امروزه مدل ظرفشویی های ال جی با رنگ مشکی نیز طراحی می شود.

برند بوش با طراحی فوق‌العاده‌ای محصولات خود را عرضه می‌کند که امکان خرید ماشین ظرفشویی های این برند در رنگ های خاکستری، قهوه ای و سفید وجود دارد و هر فردی با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی محیط به راحتی رنگ مناسب را انتخاب می کند.

7- دوام و گارانتی

مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش از لحاظ دوام و گارانتی

یکی دیگر از نگرانی های رایج برای خرید ماشین ظرفشویی این است که محصول چقدر دوام می آورد و خیلی سریع نیازی به تعمیر پیدا نکند. بوش و الجی جزء برندهای با کیفیت هستند که طراحی بادوامی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند و بدنه بیرونی فلزی و فولاد ضدزنگ آنها باعث افزایش عمر می شود.

در کنار این نکات، دو برند مدت گارانتی چشمگیری برای خرید ارائه می دهند. برند ال جی دارای دو سال برای محصول، ۱۰ سال برای موتور و برند بوش دارای دو سال ضمانت کامل برای محصول و ۱۰ سال ضمانت ضد زنگ زدگی است.

8- قیمت

شما از برند ال جی قیمت متنوع برای مدل های رده پایین تا رده بالا مشاهده می کنید که به هر فردی با هر بودجه ای حق انتخاب می دهد. اما برند بوش جزء انتخاب های گران قیمت است که اکثر مخاطبینی که دوست دارند خانه شیک و لوکسی داشته باشند از این برند خریداری می کنند.

9- تعداد طبقات

ماشین ظرفشویی دو طبقه می خواهید یا سه طبقه؟ هر دو برند مدل های سه طبقه و دو طبقه را تولید کرده است که در طبقه سوم کارد و چنگال و ظروف کوچک قرار می گیرد.

اگر نیاز دارید برای کارد و چنگال از طبقه جداگانه ای استفاده کنید مدل های سه طبقه گزینه مناسبی است، اما اگر مدل های دو طبقه با ظرفیت و طراحی داخلی شان برای نیاز شما مناسب است نیاز به خرید ماشین ظرفشویی سه طبقه نخواهد بود.

کلام آخر

ماشین ظرفشویی ال جی یا بوش هر دو انتخاب خوبی هستند. زیرا کیفیت و عملکرد بی نظیری دارند، اما ویژگی های هیجان انگیز برند بوش ستودنی است و افراد خاص پسند ظرفشویی بوش را به ال جی ترجیح می دهند.