تفاوت یخچال ساید و دوقلو
تفاوت یخچال ساید و دوقلو

طراحی یخچال می تواند تفاوت زیادی در تجربه آشپزی روزانه ایجاد کند. امروزه یخچال ها در طراحی های مختلف تولید میشوند که دو نمونه از رایج ترین آنها یخچال ساید و دوقلو است. یخچال فریزرهای ساید بای ساید نسبت به یخچال های دوقلو حرف اول را می زنند و دارای استاندارد بالاتر و طراحی پیچیده‌تری نیز هستند. اما خیلی ها از تفاوت یخچال ساید و دوقلو خبر ندارند و شاید در نگاه اول آن ها این دو مدل  بسیار شبیه به هم به نظر برسد.

با این حال، اگر دقیق تر به آنها نگاه کنید، متوجه تغییرات شان خواهید شد. البته هر نوع یخچال طراحی متفاوتی دارد و مزایا و معایب آن باید مورد بحث قرار گیرد و تفاوت های کلیدی بین این مدل یخچال آشکار شود.

یخچال فریزر ساید، طراحی خیره کننده و شیک

یخچال فریزر ساید، طراحی خیره کننده و شیک

برای تشخیص تفاوت یخچال ساید با دوقلو، بهتر است ابتدا کمی با طراحی هر دو مدل آشنا شوید. یخچال ساید بای ساید به گونه ای طراحی شده است که فضای فریزر و یخچال کنار هم چسبیده و به صورت محصول تکی ارائه می شود. این مدل یخچال دارای قفسه های بالا به پایین در دو طرف است که یک طرف آن فضای فریزر و طرف دیگر یخچال قرار دارد و از طراحی بسیار شیک و امروزی است.

معمولا سمت یخچال بزرگتر از سمت فریزر است، اما هر گزینه به طور همزمان ارائه می دهد. یخچال های ساید بای ساید بر خلاف یخچال های دوقلو به دلایل طراحی مختلف و نامتقارن بودن ظاهر آن طرفداران بسیاری دارد؛ مخصوصا این روزها که طراحی های هوشمندانه ای برای ساخت آن در نظر گرفته اند و اکثر زوج ها برای آشپزخانه های مدرن و جدید خود این مدل یخچال را ترجیح می دهند.

 از دیگر ویژگی های یخچال ساید می توان به ظاهر کلاسیک و شکل باریک آن ها اشاره که به راحتی با فضا و طراحی داخلی آشپزخانه های جدید همخوانی پیدا می کند. همچنین گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک است و به دلیل طراحی قفسه ای فریزر، دسترسی به این فضا بسیار راحت تر است. در حقیقت، قفسه بندی در هر دو سمت این یخچال باعث شده است نیازی به خم شدن و جستجو طولانی مدت داخل آن نداشته باشید و به راحتی مواد غذایی مورد نیاز خود را داخل طبقه ها پیدا کنید.

یخچال های ساید بای ساید مناسب کسانی است که ممکن است در فضای آشپزخانه شامل پهنای محدودی داشته باشند و همچنین برای کسانی که در خم شدن برای رسیدن به وسایل داخل یخچال یا فریزر دچار مشکل هستند گزینه بسیار مناسبی است. البته این دسته از یخچال ها در کنار محبوبیت و پرطرفدار بودن و سپس نیاز شما ممکن است دارای مشکلاتی نیز باشد.

طراحی باریکه یخچال های ساید بای ساید برای کسانی که به دنبال گزینه برای صرفه جویی در فضا هستند عالی است. اما اگر غذا را در ظروف عریض و حجم زیاد تهیه کنید ممکن است نگهداری آن داخل قفسه های یخچال مشکل ساز باشد. همچنین از آنجا که فضای یخچال نسبت به فریزر بیشتر است احتمالا کسانی که دوست دارند محصولات تازه داخل فصل فریزر استفاده کنند کمی محدودیت می شوند.

یخچال دوقلو، فضای گسترده و جادار

یخچال دوقلو، فضای گسترده و جادار

یخچال های دوقلو شباهت زیادی با یخچال های ساید بای ساید دارد اما تفاوت اصلی بین دو گزینه جدا بودن دستگاه یخچال و فریزر دوقلو ها از یکدیگر است. در واقع هر کدام از گزینه در مجموعه ای جداگانه ارائه شده است و معمولاً یخچال های دوقلو فضای بیشتری نسبت به گزینه سایدبای‌ساید ارائه می دهد؛ مخصوصا فضای فریزر آنها نسبت به یخچال های ساید بسیار بزرگتر است. به همین خاطر خانواده های پرجمعیت که فضای بیشتری دارند و قرارگیری یخچال بزرگ داخل آشپزخانه آن ها امکان پذیر است، این مدل یخچال را انتخاب می کنند.

از دیگر تفاوت یخچال ساید و دوقلو می توان به طراحی متفاوت داخل یخچال دوقلو اشاره‌ کرد. زمانی که درب یخچال را باز کنید متوجه این تفاوت‌ها خواهید شد. یخچال دوقلو دارای فضای عریض تر است و قفسه های آن بزرگتر و جادار تر طراحی شده است. همچنین قسمت فریزر آن دارای کشو های بزرگتر است و فضای بیشتری را برای قرارگیری مواد غذایی ارائه می دهد.

البته برخی مدل ها همانند یخچال های ساید دارای آب سرد کن و یخ ساز است که این ویژگی یخچال های دوقلو را بسیار شبیه یخچال های ساید کرده است. در حالی که هر کدام از قسمت ها دارای موتور و کمپرسور جداگانه و مخصوص به خود هستند. پس هنگام خرابی برای هر کدام از بخش ها تنها قسمت مورد نظر تعمیر می شود و هیچ مشکل برای بخش دیگر به وجود نمی آید.

یکی از مزایای فوق العاده یخچال های دو قلو نسبت به ساید، امکان نگهداری مواد غذایی درون ظروف بزرگتر است. برخلاف یخچال ساید، یخچال های دو قلو دارای قفسه های بزرگتری است و هنگام پذیرایی از مهمان هیچگاه دچار مشکل و کمبود فضای برای نگهداری از مواد غذایی نخواهید شد. فضای بزرگ و باز قفسه های یخچال این شرایط را ایجاد می کند که به راحتی داخل یخچال را جستجو کنید و از مکان های خلاقانه مانند درب یخچال برای نگهداری نوشیدنی ها و چاشنی ها استفاده نمایید.

یخچال های دو قلو نیز مانند دیگر محصولات دارای معایبی نیز است. این دسته از یخچال ها در کنار این که گزینه زیبا، جادار و درجه یک برای لوازم آشپزخانه هستند، ممکن است دارای قیمت بالاتری نیز باشند و باید به فکر فضای گسترده تری برای قرار گیری این یخچال فریزرها باشید. همچنین طراحی کشویی فضای فریزر کمی دسترسی را برای مخاطبین سخت تر می کند و برای برداشتن یا پیدا کردن مواد غذایی فریز شده کمی دچار مشکل می شوید.

چگونه خرید بهترین یخچال فریزر را تجربه کنیم؟

چگونه خرید بهترین یخچال فریزر را تجربه کنیم؟

هر دو یخچال ساید بای ساید و دوقلو گزینه های جذابی هستند و هر کدام با لیستی از مزایا و معایب خاص طراحی شده اند. پس برای خرید بهترین یخچال باید به سبک زندگی خود و نیازهای مختلف خانواده توجه کنید و تصمیم بگیرید کدام مدل برای شما بهترین است.

نتیجه گیری

شما با توجه به تفاوت یخچال ساید و دو قلو کدام گزینه را ترجیح می دهید؟ آیا تا به حال تجربه استفاده از هر یک را داشته اید، خوشحال می شویم، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.