بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال
بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال

فوتبال یکی از پرطرفدار ترین ورزش بین عموم مردم است و تماشای آن یک سرگرمی هیجان انگیز به شمار می آید. عوامل دیگری مانند یک نمایشگر از یک تلویزیون خوب می‌تواند بر افزایش لذت بردن از تک تک لحظات فوتبال تاثیرگذار باشد. برندهای مختلف در سراسر جهان، بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال را تولید می‌ کنند.

این تلویزیون‌ها با نمایشگر فوق العاده خود و همچنین دیگر کاربردهایی که دارند، سبب می‌شوند تا یک تجربه عالی از تماشای برنامه مورد علاقه تان داشته باشید. هنگامی که به دنبال بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال هستید، باید به دنبال کنترل حرکتی عالی و کیفیت خوب تصویر باشید. در ادامه به بررسی عواملی می‌پردازیم که بر تجربه بهتر شما از تماشای تلویزیون تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آیا به تماشای فوتبال علاقمند هستید؟

آیا به تماشای فوتبال علاقمند هستید؟

فوتبال یکی از سرگرم کننده ترین ورزش‌های جهان است که علاقه مندان مختص به خود را دارد. طبق تحقیقات حدود 60 درصد از مردان در سنین 20 تا 30 سالگی به صورت مداوم به تماشای فوتبال میگذرانند، و نکته جالب تر اینکه مشخص شده طی مسابقات جام جهانی فوتبال، حدود 3 میلیارد نفر در سراسر جهان به تماشای فوتبال پرداخته اند.

علاقه به تماشای فوتبال سبب می‌شود افراد بخواهند تا این ورزش که پر از حرکات متنوع است را در تلویزیون‌هایی ببینید که نمایشگر قدرتمندی دارد؛ تا از این طریق بتوانند به راحتی هیجان خود را تخلیه کنند و از تماشا لذت ببرند.

برای خرید تلویزیون چقدر بودجه دارید؟

یکی از عوامل تاثیر گذار برای داشتن یک تلویزیون با کیفیت بالا، مقدار هزینه ای است که برای آن صرف می‌کنید. تنوع بالا در  تلویزیون‌ها سبب شده تا با قیمت‌های متفاوتی روبه رو شویم. تلویزیون‌ها به واسطه اندازه کیفیت تصویری بالاتر و دیگر امکاناتی که به همراه دارد، با قیمت‌های بالاتری در در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود و بودجه ای که در نظر دارید، بهترین تلویزیون را برای خود انتخاب کنید.

چه اندازه صفحه ای برای شما مناسب است؟

چه اندازه صفحه ای برای شما مناسب است؟

بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال با اندازه و ابعاد آن ارتباط مستقیم دارد؛ به خصوص اگر دورتر و در میان گروه دوستان خود  بنشینید. توصیه می‌شود حداقل یک تلویزیون 65 اینچی یا بزرگتر تهیه کنید. اگر تلویزیون بزرگ‌تری داشته باشید، دیدن همه بازیکنان در زمین آسان‌تر خواهد بود و احساس می‌کنید که در استادیوم به صورت حضوری تماشا می‌کنید.

اگر قرار نیست تلویزیون را دورتر تماشا کنید و در یک اتاق مانند یک اتاق نشیمن کوچک به تماشای تلویزیون بپردازید، تلویزیون کوچک‌تر همچنان گزینه بهتری خواهد بود.

چه وضوح صفحه ای برای شما مناسب است؟

اگر می‌خواهید بهترین تجربه را در حین تماشای فوتبال داشته باشید، می‌خواهید با تلویزیون 4K تماشا کنید. هرچه رزولوشن تلویزیون بالاتر باشد، تصویر واضح تر خواهد بود. با این حال، گاهی اوقات تلویزیون‌های 4K دارای ویژگی ارتقاء مقیاس هستند، که می‌تواند محتوای وضوح پایین تر را افزایش دهد. وضوح 4K در حال حاضر محبوب ترین است و جزو بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال محسوب می‌شود. این در حالی است که 8K به طور کلی وضوح بهتری ارائه می‌دهد اما بیشتر محتوا از وضوح بالایی پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین در حال حاضر واقعاً به آن نیاز نیست و 4K کفایت می‌ کند.

تفاوت تلویزیون oled و led در چیست؟

تفاوت تلویزیون oled و led در چیست؟

در یک طرف LED (دیود ساطع کننده نور) قرار دارد که رایج‌ترین نوع نمایشگر در بازار است؛ با این حال، ممکن است در نامگذاری با تلویزیون ال سی دی (نمایشگر کریستال مایع) اشتباه شود. برای نمایش، هر دو یکسان هستند و اگر تلویزیونی دیدید که دارای صفحه نمایش LED است، بدانید که آن یک LCD است. بخش LED فقط به منبع نور اشاره دارد نه خود نمایشگر. در سمت دیگر OLED (دیود ساطع کننده نور ارگانیک) قرار دارد که در گوشی های پرچمدار رده بالا و همچنین تلویزیون‌ها استفاده می‌شود. 

به طور خلاصه، صفحه نمایش های LCD LED از نور پس زمینه برای روشن کردن پیکسل‌های خود استفاده می‌کنند، در حالی که پیکسل های OLED نور خود را تولید می‌کنند. در ادامه بررسی میکنیم که این دو در مورد ویژگی‌هایی مانند کنتراست، زاویه دید، روشنایی و دیگر امکانات چگونه عمل می‌کنند.

سطح سیاه

توانایی نمایشگر برای تولید رنگ‌های سیاه تیره و عمیق بدون شک مهمترین عامل در دستیابی به کیفیت تصویر عالی محسوب می‌شود. رنگ مشکی عمیق تر،  باعث  می‌شود کنتراست بالاتر و رنگ های غنی تر (از جمله موارد دیگر) و در نتیجه تصویر واقعی تر و خیره کننده تر فراهم شود. وقتی صحبت از سطوح مشکی به میان می‌آید، OLED به عنوان یک پیشرو نامیده می‌شود.

تلویزیون ال ای دی به نور پس‌زمینه LED متکی هستند که در پشت پنل LCD می‌درخشند. حتی با وجود فناوری پیشرفته کاهش نور، که در آن به طور انتخابی LED هایی را که نیازی به روشن شدن کامل ندارند، کم نور می‌کند، این تلویزیون‌های LED از ابتدا برای تولید رنگ سیاه تیره با مشکل مواجه بوده اند. تلویزیون‌های OLED از هیچ یک از مشکلات سطح سیاه تلویزیون‌های LED سنتی رنج نمی برند. اگر یک پیکسل OLED الکتریسیته دریافت نکند، هیچ نوری تولید نمی‌کند و بنابراین کاملا سیاه است.

روشنایی

تلویزیون‌های LED در این ویژگی بهتر عمل میکنند. نور پس زمینه آن‌ها را می‌توان از LEDهای بزرگ و قدرتمند ساخت و با افزودن نقاط کوانتومی، می‌توان این روشنایی را حتی در ابعاد کوچتر نیز حفظ کرد.

تلویزیون‌های OLED هم می‌توانند روشنایی لازم را داشته باشند و با استفاده از سطوح سیاه تیره، کنتراست بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط روی صفحه نمایش را به طور اغراق آمیزی به تصویر بکشند. اما قرار دادن پیکسل‌های OLED  برای افزایش روشنایی در طی زمان، طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین پیکسل‌ها ممکن است با تاخیر کمی به رنگ مشکی کامل برگردند.

به علاوه توجه به محل مورد نظر برای تماشای تلویزیون نیز اهمیت دارد. در یک اتاق تاریک، یک تلویزیون OLED بهترین عملکرد را دارد، در حالی که تلویزیون‌های LED در محیط‌های با نور روشن‌تر نسبت به مدل‌های دیگر واقعا بهتر عمل خواهند کرد.

فضای رنگی

قبلاً تلویزیون اولد در این زمینه حرف اول را می‌زد، اما با بهبود خلوص نور پس‌زمینه، نقاط کوانتومی به تلویزیون‌های ال‌ای‌دی این امکان را می‌دادند تا از نظر دقت رنگ، روشنایی رنگ و حجم رنگ به سمت جلو حرکت کنند و با تلویزیون‌های OLED برابری کنند. هر دو مدل تلویزیون OLED و LED از این فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند گستره رنگ زیادی را پوشش می‌دهند.

نسبت کنتراست بهتر OLED زمانی که در اتاق‌های تاریک مشاهده می‌شود از نظر HDR کمی بهتر عمل می‌کند؛ اما HDR روی صفحه‌نمایش تلویزیون LED یک امتیاز محسوب می‌شود، زیرا می‌تواند رنگ‌های اشباع‌شده را در سطوح روشنایی بسیار بالا تولید کند که OLED قادر به تولید آن نیست.

زوایای دید

باز هم این تلویزیون‌های OLED هستند که حرف اول را میزنند. در تلویزیون‌های LED، بهترین زاویه دید، به صورت مستقیم است، و هر چه بیشتر به طرفین حرکت کنید، کیفیت تصویر هم در رنگ و هم در کنتراست کاهش می یابد.

ال‌جی برای تلویزیون‌های LED خود از نوعی پنل LCD به نام IPS استفاده می‌کند که عملکرد خارج از زاویه کمی بهتر از پنل‌های LCD نوع VA (که سونی از آن‌ها استفاده می‌کند) دارد، اما در بخش سطح مشکی برخلاف رقیب VA، ضعیف تر عمل می‌کند. در این زمینه تقریبا رقیبی برای OLED وجود ندارد. گران‌ترین تلویزیون QLED سامسونگ دارای طراحی پانل به روز و پوشش ضد انعکاس هستند که باعث می‌شود مشاهده خارج از زاویه را بهبود می‌بخشد.

اندازه

OLEDها در این ویژگی هنوز نتوانستند به پای تلویزیون‌های LED برسند. همانطور که تولید OLED در طول زمان رو به بهبود است، تعداد نمایشگرهای OLED نسبتاً بزرگ نیز افزایش یافته است و در حال حاضر توانسته تا 88 اینچ برسد؛ اما آن‌ها هنوز هم در برابر بزرگترین تلویزیون‌های LED که به راحتی می‌توانند اندازه 100 اینچ و با فناوری های جدید بسیار فراتر از آن را داشته باشند، کوچک هستند. برای انتخاب بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال، اندازه یک عامل مهم تلقی می‌شود.

فناوری HDR در تلویزیون چیست؟

فناوری HDR در تلویزیون چیست؟

 HDR یا (محدوده دینامیکی بالا)، کنتراست بین رنگ های بسیار تیره و بسیار روشن را در صفحه تلویزیون بهبود می بخشد. فناوری HDR به این معنی است که می‌توانید همه چیز را بر روی صفحه‌ نمایش به همان شکلی که هست، با رنگ‌ها، سایه‌ها و جزئیات واقعی ببینید که تجربه تماشای تلویزیون را به بهترین شکل به شما ارائه می‌دهد.

در زندگی روزمره، چشم شما می‌تواند جزئیات، رنگ‌ها و طیف وسیع‌تری از نور را نسبت به آنچه تلویزیون‌های معمولی ارائه می‌دهند درک کند؛ اما با فناوری HDR تصاویر بسیار دقیق‌تری از واقعیت ارائه می‌شود.

بهترین برندهای تلویزیون 

برندهای معروف مانند ال جی، سامسونگ از جمله شرکت‌هایی هستند که به کیفیت بالای تصویر شهرت دارند. همچنین تلویزیون سامسونگ و ال جی در ابعاد و امکانات مختلفی وجود دارند که می‌تواند یک تجربه دلنشین از تماشا را برای شما فراهم کند. در این میان برندهای دیگری نظیر سونی، شیائومی، هایسنس، پاناسونیک و … توانستند با افزایش کارایی و کیفیت تصویر پا به عرصه رقابت گذاشته و تلویزیون‌های با کیفیت را ارائه دهند.

انتخاب اینکه کدام برند بهتر است بستگی به انتظار شما از یک تلویزیون و میزان بودجه مصرفی دارد. تمامی این تلویزیون‌ها با صفحه نمایش فوق العاده خود مناسب برای تماشای هر نوع ورزش پرطرفدار، به خصوص فوتبال هستند.