ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ
مقایسه کامل میان ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ؛ کدام بهتر است؟

خرید ماشین لباسشویی به عنوان یکی از اقلام و لوازم ضروری خانه به شمار می آید. به دلیل ارتباط مستقیم این دستگاه با بهداشت و سلامت افراد خانواده و نیز هزینه زیادی که باید بابت خرید آن پرداخت، انتخاب بهترین برند اهمیت زیادی دارد. در ایران غالبا خانواده ها ترجیح می دهند اقدام به خرید ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ کنند. در واقع تجربه و بودجه خانواده های ایرانی به خرید یکی از این دو ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ تمایل دارد.

بهترین مارک های ماشین لباسشویی

بهترین مارک های ماشین لباسشویی

امروزه اشکال مختلفی از انواع ماشین های لباسشویی با فناوری ها و کاربردهای متفاوت مثل ماشین لباسشویی ادواش یا بخارشوردار، جلو شیشه دار یا درب از بالا و… در بازار وجود دارد. که هر خانواده ای به تناسب سلیقه و نیاز خود اقدام به خرید هر یک از این مدل ها می کنند. اما انتخاب بین دو برند ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ تقریبا انتخاب سختی است.

هر کدام از این برندها قابلیت ها و ویژگی هایی دارند که در زمان خرید ممکن است شما را مردد کند.  در ادامه این مطلب به مهمترین ویژگی های هر کدام از این ماشین های لباسشویی می پردازیم تا در نهایت انتخاب بهتری داشته باشید.

ال جی یا سامسونگ؛ کدام یک در تولید ماشین لباسشویی بهتر است؟

انتخاب اینکه کدام یک از برندهای ال جی و سامسونگ برتر هستند کاملا بستگی به انتظارت و نیازهای مصرف کننده دارد که در ادامه با مقایسه مهمترین موارد می توان به بهترین انتخاب رسید:

1- مقایسه میزان مصرف

مقایسه میزان مصرف انرژی در ماشین لباسشویی سامسونگ یا ال جی یکی از موارد مهم در انتخاب برند برتر است. از آنجا که امروزه اکثر لوازم خانگی برقی دارای برچسب انرژی هستند می توان برای خرید در این مورد راحت تر اقدام کرد. با این وجود در توضیحات جانبی محصولات به ویژه ماشین های لباسشویی که با آب و برق سروکار دارد میزان مصرف آب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • ماشین های لباسشویی سامسونگ با داشتن قابلیت Eco Bubble  می تواند تا حد زیادی حباب های ایجاد شده مواد شوینده را فعال و روند تمیز شدن لباس را تسریع می کند. از همین رو زمان کمتری صرف شستشوی لباس می شود.
  • شرکت ال جی نیز با به کار بردن فناوری sense Clean میزان مصرف آب را بر اساس لباس های مخزن تنظیم می کند. این موضوع در کاهش میزان مصرف آب موثر است. ماشین لباسشویی ال جی تا 21 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند.

در مجموع فناوری های به کار رفته در لباسشویی های سامسونگ و ال جی به کاهش میزان مصرف برق و آب بسیار کمک می کند. این دو شرکت از موتورهای بدون تسمه برای لباسشویی ها استفاده می کند که از مهمترین فواید آن به کاهش صدا، کاهش مصرف انرژی، افزایش طول عمر دستگاه و کم شدن تعداد قطعات لباسشویی اشاره کرد.

در نهایت اگر بخواهیم از میزان مصرف انرژی و آب این دو برند را با هم مقایسه کنیم، در موقعیت برابر مصرف آب ال جی عملکرد بهتری دارد و در میزان مصرف انرژی سامسونگ دست برتر را دارد.

2- مقایسه امکانات

مقایسه امکانات لباسشویی ال جی با سامسونگ

در مقایسه برتری بین ماشین لباسشویی سامسونگ یا ال جی بررسی امکانات اهمیت زیادی دارد. ال جی با به کار بردن فناوری های جدید تلاش زیادی کرده که کیفیت شستشوی بهتری برای مصرف کننده ایجاد کند. علاوه بر اینکه در طراحی شکل ظاهری و امکانات جانبی دستگاه نیز تلاش زیادی داشته است.

  • از مهمترین امکاناتی که ال جی در نسل جدید لباسشویی های این شرکت در نظر گرفته است: فناوری بخار  با استفاده از سیستم موشن 6، کاهش میزان مصرف آب و برق، کنترل هوشمند لباسشویی با تلفن همراه،  استفاده از فناوری ضد چروک در زمان خشک کردن لباس ها، کاهش میزان لرزش و صدای ماشین لباسشویی در حین کار.
  • از جمله امکانات جانبی سامسونگ برای لباسشویی های نسل جدید نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده از فناوری پاور فوم برای افزودن عمق تمیزی، طراحی شکل ظاهری چشم نواز و خاص، امکان خاموش و روشن کردن مجدد دستگاه در حین کار، ایجاد قابلیت ادواش با طراحی دریچه کوچک روی در ماشین لباسشویی برای اضافه کردن لباس کثیف در حین فعالیت دستگاه.

⇐ از دست ندهید: روش‌هایی برای کم کردن صدای ماشین لباسشویی


3- مقایسه قیمت

مقایسه قیمت ماشین لباسشویی سامسونگ یا ال جی نیز برای مشتری اهمیت زیادی دارد. از آنجا که این دو شرکت از محصولات با کیفیت بالایی برخوردار هستند، از همین رو می توان گفت در قیمت نیز رقابت تنگاتنگی دارند و تفاوت زیادی به حال مشتری ندارد. گرچه در برخی موارد برند سامسونگ کمی گرانتر است. با این وجود به طور کلی قیمت ها با کمی تفاوت اما غالبا همسطح هستند.

4- مقایسه تمیزی

مقایسه از لحاظ تمیزی

برای اینکه بدانیم کدام یک از انواع ماشین لباسشویی سامسونگ یا ال جی در عملکرد شستشو و تمیزی برتر هستند لازم است جزییات بیشتری درباره آن بدانیم.

ای جی با استفاده از فناوری موشن 6 از نظر شستشو عملکرد بسیار قوی دارد. سامسونگ نیز در این رقابت سعی کرده موفق عمل کند، اما بنا به تجربه مشتریان در زمین شستشو برند ال جی برتری فاحشی در مقایسه با سامسونگ دارد. علاوه بر آن استفاده از بخار در ماشین های لباسشویی ال جی علاوه بر تمیزی بر بهداشت و زدودن آلودگی ها کمک زیادی می کند.

5- مقایسه سر و صدا

یکی دیگر از مهمترین موارد مقایسه ای برای انتخاب ماشین لباسشویی سامسونگ یا ال جی میزان لرزش و سروصدایی است که دستگاه ها دارند. هر دو این برندها سعی کرده اند در تولیدت جدید خود تا حد زیادی این معایب را رفع کنند. از همین رو در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار برتری دارند.

  • سامسونگ با استفاده از فناوری VRT PLUS تا حد زیادی موفق شده میزان لرزش و صدا را کاهش دهد.
  • برند ال جی نیز با استفاده از فناوری های جدید در این زمینه موفقیت های زیادی داشته است، تا آنجا که عدم لرزش و صدا یکی از شاخصه های شناخته شده در لباسشویی های ال جی به شمار می آید.

6- مقایسه خشک کن

مقایسه خشک کن

خشک کن این دو ماشین لباسشویی نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارد که می تواند یکی از شاخصه های مهم در زمان خرید باشد.

ماشین لباسشویی سامسونگ با ایجاد کردن قابلیت Wrinkle Care مانع از ایجاد چروک در لباس ها در حین خشک کردن می شود. همچنین از آنجا که مدل های جدید ال جی تسمه ندارند دستگاه در حین خشک کردن لباس ها لرزش و سروصدا ندارد. علاوه بر اینکه فناوری VRT PLUS  باعث می شود خشک شدن لباس ها با کیفیت بالاتری صورت بگیرد.

Sensor Dry در لباسشویی های ال جی نیز در برند ال جی کمک کرده تا لباس ها تا حد زیادی آبگیری شوند. سامسونگ نیز  مجهز به سیستم خشک کن سریع پس از شستشو است.

جمع بندی

به طور خلاصه در مقایسه این دو برند می توان مزیت ها  هر کدام را برشمرد تا در نهایت به بهترین گزینه رسید.

 مهمترین مزیت های برند سامسونگ عبارت است از:

  1. درب کوچک در ماشین های لباسشویی ادواش سامسونگ
  2. طراحی زیبا و چشم نواز
  3. امکان قطع شستشو و روشن کردن مجدد آن
  4. حفظ سلامت و بافت لباس
  5. طراحی هوشمند
  6. امکان کنترل با گوشی
  7. شستشوی لباس ها در کمتر از یک ساعت

 مهمترین مزیت های ال جی نیز عبارت است از:

  1. صدای بسیار کم ماشین لباسشویی ال جی
  2. عدم لرزش دستگاه، طول عمر زیاد
  3. دارای ماشین لباسشویی بخارشوردار
  4. شستشوی با کیفیت و سریع
  5. مصرف انرژی پایین
  6. شستشوی لباس ها با 6 حرکت
  7. استفاده از فناوری بخار
  8. شستشوی بهداشتی لباس ها

در نهایت این شمایید که با توجه به تمام مواردی که مدنظرتان است، می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. هدف ما این است که فرآیند خرید ماشین لباسشویی و تصمیم گیری شما را تسهیل بخشیم.