تلویزیون ایرانی یا خارجی
تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ + بررسی جامع و کاربردی

تلویزیون ایرانی یا خارجی؟ یکی از سوالات مهمی است که همه افراد در زمان خرید تلویزیون از خود می‌پرسند. برای پاسخ به این سوال یعنی تلویزیون ایرانی یا خارجی بهتر است که اطلاعات خود را در مورد تلویزیون‌های ایرانی و خارجی بالا ببرید. قاعدتاً هر کدام از این تلویزیون‌ها و حتی هر کدام از برندهای مختلف تلویزیون خارجی یا ایرانی، ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند که شما می‌توانید با توجه به این ویژگی‌ها و خصوصیات اقدام به خرید این تلویزیون‌ها کنید.

بهترین تلویزیون های ایرانی و خارجی را بشناسید!

همانطور که می‌دانید خرید تلویزیون یکی از خریدهای بسیار مهم و حساس در حوزه خرید لوازم منزل است. در واقع افراد با خرید یک تلویزیون سال‌ها از آن استفاده می‌کنند. در صورتی که در انتخاب تلویزیون خود دچار اشتباه شوید تعویض و جایگزینی آن کار بسیار هزینه‌بر و دشواری خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که در ابتدا و در زمان خرید تلویزیون آن را مطابق با نیازها و خواسته‌های خود خریداری کنید. در همین راستا قصد داریم که در این بخش بهترین تلویزیون‌های ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم تا با مقایسه آن‌ها بتوانید بهترین خرید تلویزیون را داشته باشید.

بهترین تلویزیون های ایرانی

1. تلویزیون ایکس ویژن

برند ایکس ویژن یکی از برندهای بسیار معروف در حوزه تلویزیون‌های ایرانی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. تلویزیون‌های تولید شده ایکس ویژن مربوط به شرکت مادیران هستند. این شرکت از سال ۸۵ به حوزه تولید تلویزیون وارد شد. امروزه تنوع تلویزیون‌های ایکس ویژن از تلویزیون‌های معمولی تا اسمارت و تلویزیون هوشمند را در بر می‌گیرد.

2. تلویزیون صنام

صنام یکی دیگر از شرکت‌های تولید کننده تلویزیون‌های داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده است در حال حاضر این شرکت تولید کننده تلویزیون‌های هوشمند است که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

3. تلویزیون پارس

شرکت پارس یکی از شرکت‌های بسیار قدیمی و باسابقه در حوزه تولید لوازم خانگی بوده است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۵۴ شروع کرد. امروزه تلویزیون‌های شرکت پارس دارای تنوع بسیار زیادی هستند که می‌توانیم هر کدام از آن‌ها را با توجه به نیاز و بودجه خود تهیه کنید.

بهترین تلویزیون های خارجی

1. تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از برندهای بسیار معروف و نام آشنا در سراسر جهان است که محصولات الکترونیکی زیادی را تولید می‌کند. یکی از مهمترین محصولات تولید شده شرکت سامسونگ تلویزیون است. تنوع تلویزیون‌های شرکت سامسونگ بسیار زیاد بوده. این شرکت تلاش می‌کند تا با تولید انواع مختلف تلویزیون بتواند همه سلایق را از خود راضی نگه دارد. کیفیت تصویر در تلویزیون‌های سامسونگ بسیار بالا و رضایت بخش است.

2. تلویزیون ال جی

ال جی یکی دیگر از از مدعیان تلویزیون‌های هوشمند و باکیفیت است که طرفداران متعصب مخصوص به خود را دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب تلویزیون‌های  ال جی قیمت مناسب و معقول آن نسبت به خدماتی که ارائه می‌کند است. این شرکت کره‌ای درحال‌حاضر توانست که بخش بزرگی از بازار تلویزیون را در سراسر جهان از آن خود کند.

3. تلویزیون پاناسونیک

پاناسونیک یکی از شرکت‌های بسیار باسابقه و قدیمی در حوزه تولید انواع لوازم خانگی الکترونیکی مثل تلویزیون است. این شرکت ژاپنی تلاش می‌کند تا با تولید تلویزیون‌های باکیفیت و با ویژگی‌های بسیار زیاد بتواند با شرکت‌های بزرگی مثل ال جی و سامسونگ رقابت کند.

4. تلویزیون سونی

سونی یکی از شرکت‌های با اصالت و قدیمی در حوزه تولید تلویزیون است. اگر تلویزیون‌های قدیمی را به یاد بیاورید، متوجه می‌شوید که برند اکثریت این تلویزیون‌ها سونی بوده است. این موضوع می‌تواند قدمت بسیار زیاد این شرکت تولید کننده تلویزیون را به شما ثابت کند. امروزه شرکت سونی تلاش می‌کند تا با به روز کردن تکنولوژی‌های موجود و تلویزیون‌های هوشمند با دیگر برندهای معروف و معتبر حوزه تلویزیون رقابت کند.

5. تلویزیون شیائومی

برخلاف دیگر شرکت‌ها و برندهایی که در بالاتر در مورد آن صحبت کردیم شرکت شیائومی یکی از شرکت‌های جدیدی است که در سال‌های اخیر اقدام به تولید انواع تلویزیون کرده است. از آنجایی که دیگر محصولات شرکت شیائومی مثل موبایل و لوازم جانبی مربوط به آن بسیار با کیفیت و معروف هستند افراد زیادی هم با استناد به همین موضوع، اقدام به خرید تلویزیون‌های شیائومی کرده‌اند. در حال حاضر شرکت شیائومی با ارائه امکانات بسیار زیاد و مناسب و همچنین قیمت مناسب تلویزیون، توانسته مشتریان و طرفداران بسیار زیادی را برای خود جذب کند.

متراژ مناسب خانه برای هر تلویزیون کدام است؟

متراژ مناسب خانه برای خرید تلویزیون

یکی از فاکتور ها و ویژگی‌های بسیار مهم در زمان خرید تلویزیون از هر برند و شرکتی سایز و اندازه تلویزیون است. اندازه تلویزیون را بر حسب اینچ محاسبه می‌کنند. بهتر است که قبل از خرید تلویزیون فضایی که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد را مشخص کنید. زیرا قاعدتا فاصله مناسب از تلویزیون ۳۲ اینچ با فاصله مناسب از تلویزیون ۶۰ اینچ متفاوت خواهد بود.

باید اندازه تلویزیون به شکلی انتخاب شود که فاصله مناسب بین بیننده تلویزیون و خود تلویزیون رعایت شود. اینکه فاصله مناسب از هر تلویزیون چه اندازه‌ای است را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم تا شما با دانستن آن‌ها بتوانید بهترین انتخاب را در حوزه خرید تلویزیون داشته باشید. برای انتخاب این فاصله با توجه به یک فرمول خاص می‌توان حداقل و حداکثر فاصله از تلویزیون را مشخص کرد. این فرمول حداقلی و حداکثری فاصله به شرح زیر است:

حداقل فاصله: اندازه اینچ * ۱/۲

حداکثر فاصله: اندازه اینچ * ۲/۵

1- تلویزیون 32 اینچ

حداقل و حداکثر فاصله برای تلویزیون ۳۲ اینچ ۳۸.۴ سانتی متر و ۸۰ سانتی متر است.

تلویزیون 32 اینچ

2- تلویزیون 40 اینچ

حداقل و حداکثر فاصله برای تلویزیون ۴۰ اینچ ۴۸ سانتی متر و ۱۰۰ سانتی متر است.

تلویزیون 40 اینچ

3- تلویزیون 50 اینچ

حداقل و حداکثر فاصله برای تلویزیون ۵۰ اینچ ۶۰ سانتی متر و ۱۲۵ سانتی متر است.

4- تلویزیون 60 اینچ

حداقل و حداکثر فاصله برای تلویزیون ۶۰ اینچ ۷۲ سانتی متر و ۱۵۰ سانتی متر است.

تلویزیون 60 اینچ

5- تلویزیون 70 اینچ

حداقل و حداکثر فاصله برای تلویزیون ۷۰ اینچ ۸۴ سانتی متر و ۱۷۵ سانتی متر است.

6- تلویزیون 75 اینچ

حداقل و حداکثر فاصله برای تلویزیون ۷۵ اینچ ۹۰ سانتی متر و ۱۸۷/۵ سانتی متر است.

7- تلویزیون 85 اینچ

حداقل و حداکثر فاصله برای تلویزیون ۸۵ اینچ ۱۰۲ سانتی متر و ۲۱۲/۵ سانتی متر است.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا جزئیات زیادی را در مورد انواع تلویزیون تلویزیون خارجی با شما در میان بگذاریم. پاسخ به سوال تلویزیون خارجی یا ایرانی؟ نمی‌تواند یک پاسخ مطلق باشد. در واقع پاسخ به این سوال با توجه به فاکتورهای زیادی مثل نیازهای مشتری، بودجه مشتری و…  متفاوت خواهد بود.

برای اینکه بتوانید بهترین خرید تلویزیون را داشته باشید بهتر است که در ابتدا تمامی خواسته‌ها و نیازهای که از یک تلویزیون دارید را مشخص کنید. سپس باید فضا و محیطی که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد را به صورت دقیق مشخص کنید و تلویزیون مورد نظر را با توجه به فضا و همچنین نیازها و خواسته‌های بینندگان آن مشخص کنید. هزینه و بودجه تلویزیون یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که در زمان خرید تلویزیون باید به آن توجه کنید.

اگر شما یک بیننده حرفه‌ای تلویزیون هستید احتمالاً نیاز به بررسی فاکتورهای دیگری در انتخاب تلویزیون دارید. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب تلویزیون‌های امروزی تخت یا منحنی بودن صفحه نمایش آن است. در سال‌های اخیر تلویزیون منحنی توانسته است که در منازل افرادی که به صورت حرفه‌ای تلویزیون می‌بینند راه پیدا کند. تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش منحنی، ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی دارند که از جمله آن می‌توان به ظاهر بسیار شیک، وضوح تصاویر بیشتر، دید بزرگتر و… اشاره کرد.