آشنایی با امکانات یخچال چهار در
آشنایی با امکانات یخچال چهار در

یخچال‌ها یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر بودند که پس از آن  زندگی انسان به طور کامل وابسته به آن شد. یخچال و فریزر به ما این امکان را می دهد که به راحتی مواد غذایی را برخلاف گذشته که فرایند پیچیده‌ای برای نگهداری طولانی مدت احتیاج داشت، نگهداری کنیم. حالا غذایی که ممکن است ظرف چند ساعت روی پیشخوان فاسد شود، چند هفته در یخچال باقی می ماند.

با گذشت سالها یخچال‌ها از حالت ساده و تک درب به شکل های مختلف مثل یخچال ساید با ساید، یخچال چهار در، دوقلو و… پیشرفت کردند. امکانات یخچال چهار در به مرور زمان افزایش یافته است و سبب شده در عصر حاضر جزو گزینه‌هایی باشد که هر فرد هنگام خرید یخچال به آن فکر کند. در ادامه به بررسی تاریخچه و امکانات یخچال چهار در می‌پردازیم و مزایای این یخچال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

یخچال چیست؟

یخچال یکی از با ارزش ترین لوازم خانگی ما محسوب می‌شود. این وسیله مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را از طریق فشار مایع توسط یک سیستم مهر و موم شده خنک نگه می‌دارد و باعث تبخیر آن می‌شود. سپس از این طرق گرما را از یخچال خارج می‌کند. پس از آن این مایع تبخیر شده از طریق تجهیزات‌ خارج از یخچال (در پشت یا پایین) عبور داده می‌شود.

سیستم خنک کننده این بخار را گرم کرده و دوباره به مایع تبدیل می‌کند. وجود یخچال‌ نه تنها زندگی ما را راحت‌تر می‌کند، بلکه به ما کمک می‌کند تا با کاهش خطر بیماری‌های ناشی از غذا، سالم بمانیم. وقتی چیزی منجمد می‌شود، رشد باکتری ها به طور کامل متوقف می‌شود. اولین یخچال‌هایی که شکل و فرم شبیه به یخچال‌های امروزی داشتند، در سال 1778 میلادی توسط شخصی به نام ویلیام کولین به معرض نمایش گذاشته شد. بعد از سال‌ها، یخچال‌های خانگی به واسطه دبلیوولف به ثبت رسید.

تاریخچه طرح یخچال چهار در یا چهار کشو

از زمان اختراع یخچال هر چند سال که از آن می‌گذشت، امکانات متفاوت و مفیدی به آن اضافه می‌شد. با سرعت گرفتن زندگی‌های مدرن این تغییرات در یخچال‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری اتفاق می‌افتد. یعنی در واقع هر سال برند‌های معتبر از امکانات ویژه در یخچال‌های خود رو نمایی و با دیگر برندها رقابت می‌کنند. یخچال‌های چهار در دارای یک ظاهر زیبا و منحصر بفرد است که با قرار گرفتن در فضای آشپزخانه، جلوه متفاوتی به آن خواهد داد. علاوه بر آن دیگر امکانات یخچال چهار در مصرف انرژی آن به میزان قابل توجهی پایین تر است و از مواد غذایی به صورت تازه نگه داری می‌کند.

عرصه رقابت برای برندهای مختلف در ارتباط با یخچال‌ تنگاتنگ است. در ابتدا برندهای نام آشنا  مثل ال‌جی، سامسونگ و… مدل‌های مختلف از یخچال ساید بای ساید را وارد بازار کردند. بعد از مدتی با اضافه کردن تکنولوژی‌های مختلف و تغییرات ظاهری در آن، یخچال‌های چهار درب ظهور کردند. همچنین مدل‌های متنوع از جمله: یخچال‌های درب فرانسوی، Door in Door و… از دیگر مدل‌هایی هستند که امروزه فروشگاه‌ها مملو از آن‌ها است.

مزیت های یخچال چهار در یا چهار کشو

مزیت های یخچال چهار در یا چهار کشو

افزودن یک یخچال چهار در به آشپزخانه شما می‌تواند مزایای جالبی را به همراه داشته باشد. 

 یخچال 4 درب بهترین حالت سازماندهی کردن محصولات در بخش مختلف را دارا می‌باشد که یکی از امکانات یخچال چهار در محسوب می‌شود. این نوع سازماندهی محصولات فقط با یخچال از نوع چهار در می‌تواند ارائه شود. یخچال شما دارای کشو، قفسه های قابل تنظیم، قفسه‌های قابل تنظیم در و موارد دیگر است. در فریزر، فضای کافی برای نظم دادن به مواد غذایی دارید. بین غذاهای منجمد، خوراکی‌های منجمد، سبزیجات منجمد، و گوشت‌های منجمد، همه چیز جای خود را خواهد داشت و شما هرگز دغدغه پیدا کردن آن‌ها را نخواهید داشت.

هر چند وقت یک بار یخچال خود را تمیز می‌کنید؟ غذا در آنجا ریخته می‌شود، ظروف نشت می‌کنند، محصول فاسد می‌شود، و قبل از اینکه متوجه شوید، یخچال شما به محل پرورش همه چیزهای منزجر کننده تبدیل می‌شود. با این حال، بسته به میزان پر بودن یخچال شما، ممکن است در صورت وقوع چنین اتفاقی مجبور شوید همه چیز را بیرون بکشید و تمیز کنید. یا ممکن است فقط منطقه آلوده را پاک کنید چرا که این کار راحت تر است.

با یخچال 4 درب ، تمیز کردن آسان است؛ لازم نیست برای مدت طولانی در حالت خم شدن کمر تان آسیب ببیند، زیرا درها به اندازه ارتفاع کمر باز می‌شوند. پاک کردن آن با یک پارچه نرم، آب گرم و شوینده ملایم تمام چیزی است که برای داشتن یک یخچال تمیز نیاز دارید. همه اینها برای فریزر شما نیز صدق می‌کند. آن را تمیز نگه دارید  و اجازه دهید غذا و خانواده تان سالم بمانند.

 آیا می دانستید دستگیره در یخچال شما یکی از آلوده ترین مکان های آشپزخانه شماست؟ از این گذشته، از دسته برای باز کردن یخچال استفاده می‌کنید، و پس از آن چیزی برای خوردن برداشته و آن را در دهانتان می‌گذارید و ممکن است باعث بیماری شود. یخچال 4 درب استیل ضد زنگ دارای دسته‌های فرورفته است. این بدان معنی است که، در حالی که آن‌ها بیرون نیستند، اساساً هنوز کارکرد خود را حفظ می‌کنند.

خوشبختانه، خلاص شدن از شر میکروب‌ها یک کار ساده است. دسته‌های یخچال (یا دستگیره های فرورفته) خود را با یک پارچه نرم، مقداری آب گرم و صابون ضد باکتری ملایم پاک کنید. سپس با یک پارچه نرم تمیز خشک کنید. توجه به این نکته ضروری است که فولاد ضد زنگ سطحی غیر متخلخل است و به راحتی با تمیز نگه داشتن سطوح یخچال مطمئن باشید که همه چیز پاکیزه است.

دیگر مزیت این یخچال، دارا بودن محفظه Fresh Box است که سبب تازه ماندن محصولات غذایی می‌شود. همچنین گردش هوا و تنظیم دما  در این نوع یخچال به صورت یکسان در تمامی بخش های مختلف پخش می‌شود. این عمل به لطف وجود سیستم Fresh Air Flow انجام می‌پذیرد.

همچنین این یخچال‌ها عموما مصرف انرژی پایین و A+ هستند و بعضی از برند های مطرح در این زمینه مثل LG، کمپرسور یخچال را تا 5 سال گارانتی کرده است. به علاوه این یخچال‌ها با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، قیمت مناسبی را در برمی‌گیرند.

یخچال‌های ساید بای ساید چهار در برای چه خانواده هایی مناسب است؟

یخچال‌های ساید بای ساید چهار در برای چه خانواده هایی مناسب است؟

این یخچال در ابعاد و سایز های مختلف وجود دارند که می‌توان با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه کرد. اما به حالت کلی به دلیل فضای کافی که دارا هستند می‌توانند برای خانواده‌هایی با تعداد 4 و بالاتر مناسب باشند. همچنین خانواده‌هایی که فرزندان کوچک و نوجوان دارند به راحتی می‌توانند به بخش‌های مختلف یخچال دسترسی داشته باشند و بیشترین بهره را از این آن‌ها ببرند.

برندهای تولید کننده یخچال چهار در

برند‌های معتبر جهانی مانند ال‌جی، سامسونگ، هایسنس برای تولید و عرضه یخچال چهار در با هم در حال رقابت هستند. هر کدام از این برند ها در نوع خود منحصر بفرد عمل کرده و در تلاش هستند با ارائه جدیدترین امکانات یخچال چهار در قصد دارند برنده این رقابت باشند.

کیفیت یخچال‌های از برند های معروف مانند ال جی سامسونگ و هایسنس برای عموم مردم ثابت شده اند و شما می‌توانید با صرف هزینه تنها برای یکبار، مطمئن باشید که تا زمان طولانی این یخچال‌ها مانند روز اول برای شما کار خواهند کرد. این یخچال در رنگ های متفاوتی قابل دسترس است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن‌ها را تهیه کنید.